SKOLin syysseminaarissa teemana yritysten maine
SKOL Syysseminaari järjestettiin 24.11. teemalla ”Miten rakentaa ja hallita yrityksen mainetta nopeasti muuttuvassa maailmassa”. Seminaarissa kuultiin puheenvuoroja niin mainetutkimuksen, median kuin suunnittelualan yrityksen näkökulmasta.
Yli 25 vuotta yritysten mainetutkimuksien parissa työskennellyt T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka näki suunnittelu- ja konsultointialan onnistuneen upeasti luomaan mielikuvaa vastuullisena toimijana sidosryhmiensä parissa.
– Se miten yritykset toimivat, kiinnostaa paljon suurta yleisöä ja mediaa. Vastuullisuudella on suuri merkitys kaikkiin maineen eri osa-alueisiin, totesi Harri Leinikka yritysten maineen rakenteesta.
Mediassa puhututtaa yritysten tekemä työ vastuullisuuden saralla. Iltasanomien ja Taloussanomien erikoistoimittaja Heidi Hagelin komppasi Leinikkaa vastuullisuuden merkityksestä yritysten maineelle.
– Vastuullisuus ja kestävän kehityksen erilaiset ratkaisut kiinnostavat mediaa. Asiantuntijoiden tulisi vain osata kertoa näistä ratkaisuista ja niiden merkityksestä yleistajuisesti, jotta näihin osataan tarttua mediassa, erityistoimittaja Heidi Hagelin painotti.
Alan yrityksen näkökulmaa mainekeskusteluun toi Sitowisen viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Minttu Vilander. Hän näki alan yhteisenä haasteena yritystemme palveluiden ja innovaatioiden tunnettavuuden kehittämisen.
– Suunnittelualalla on merkittävä yhteiskunnallinen rooli ja asiantuntijoidemme tekemät ratkaisut vaikuttavat meihin jokaiseen. Silti alamme yrityksiä ja heidän palveluitaan ei tunnetta tarpeeksi hyvin. Tämän kehittämiseksi meidän tulisi tehdä yhteistyötä, kommentoi Minttu Vilander.
Katso seminaarin tallenne tästä: