SKOL ry:n vertailevan asiakastutkimuksen tulokset valmistuneet

 

SKOL toteutti kevään 2015 aikana jäsenyritysten vertailevan asiakastutkimuksen. Tutkimusta on toteutettu vuodesta 1997 lähtien aina kolmen vuoden välein. Vuoden 2015 tutkimuksen toteutuksesta vastasi Innolink Research Oy.

Tutkimukseen osallistui 17 SKOLin jäsenyritystä, joiden palveluksessa on noin 7000 henkilöä ja siihen saatiin yli 1400 asiakasvastausta.

Tutkimuksen lopputuloksena yritykset saavat analysoidun tiedon asiakkaidensa tyytyväisyydestä, odotuksista, sitoutumisesta ja tulevasta hankintakäyttäytymisestä aina kokonaistuloksista asiakaskohtaiseen tietoon sekä tiedon siitä miten organisaatio asemoituu ja erottautuu suhteessa muihin alan toimijoihin.

Tutkimuksen sisältöä suunnattiin aiempaa voimakkaammin liiketoiminnan kehittämistä tukevaksi ja toteutustapa tehostettiin ja syvennettiin puhelinhaastatteluiksi.

Tutkimus on tärkeä ja hyödyttää yritysten asiakaslähtöistä liiketoiminnan kehittämistä sekä koko alan yleistä kehitystä.

Tutkimuskonseptin, yhteistyökumppanin ja yritysrakenteiden muutosten vuoksi jouduimme valitettavasti jättämään edellisellä kerralla eli vuonna 2012 mukana olleiden  yritysten aiempien tulosten vertailun yritysten itsensä vastuulle.

Tutkimuksen yleistulokset löytyvät sivun oikeassa reunassa olevasta yhteenvedosta ja tulostiedotteesta. Yrityskohtaiset tulokset on toimitettu mukana olleille yrityksille toukokuun lopussa.

Tuloksia esiteltiin lehdistölle ja osallistujille tarkoitettu tulosseminaari pidettin 15.6.2015. Yrityskohtaisen tutkimuksen toteuttamisesta yhteistutkimuksen jälkeen voi tiedustella: anna.oikarinen@innolink.fi

Lisätietoja tutkimuksesta: jani.listenmaa@innolink.fi , 050-9113866

2015-06-15 00:00:00 Europe/Helsinki