SKOLin jäsenyritysten asiakastutkimus 2017 - asiakastyytyväisyys hyvällä tasolla

Suunnittelu- ja konsultointiyritykset SKOL ry teetti maalis-huhtikuussa 2017 jäsenyritysten asiakastutkimuksen, jonka käytännön toteutuksesta vastasi Innolink Research Oy. Tutkimuksella kartoitettiin SKOLin jäsenyritysten asiakastyytyväisyyttä sekä samalla koko toimialan vahvuuksia ja kehityskohteita. Puhelinhaastatteluina toteutettuun tutkimukseen haastateltiin noin 1 000 jäsenyritysten asiakasta.

Tutkimuksen mukaan 98 % asiakkaista voisi suositella yritystä tuttavilleen tai kollegoilleen ja valita sen uudelleen toimittajakseen. Asiakasuskollisuus on korkealla, mutta alan erityispiirteenä aktiivisten suosittelijoiden osuus on melko vähäinen. 

Yritysten suurimpina vahvuuksina pidetään henkilöstön ammattitaitoa, asiakaspalveluasennetta, yhteistyön toimivuutta ja asiakkaiden vaatimusten ymmärtämistä.

Jäsenyritysten asiakkaiden odotukset ovat hyvin korkealla. Vastaajat arvostavat erityisesti henkilöstön ammattitaitoa, hyvää laatua projektin läpiviennissä sekä yhteistyön toimivuutta ja helpoutta. 

Tutkimuksen tulokset löytyvät täältä ja yhteenveto täältä

Lisätietoja:
Matti Kiiskinen, SKOL
0400 717 130
matti.kiiskinen(at)teknologiateollisuus.fi

Jani Listenmaa,  Innolink Research
050 911 3866
jani.listenmaa(at)innolink.fi